Heeft u vragen over uw e-mail? Laat ons helpen?

Veel klanten van Internetpromotie Thijs den Dikken hebben vaak heel wat vragen over de e-mail, de mogelijkheden en de gemakken die wij bieden. Zodoende willen wij er hierbij eens wat extra aandacht aan besteden. U heeft dus hosting bij ons? Wat betekend dat nu precies voor u?

Webhosting

Het begint natuurlijk allemaal met webhosting. Indien u een website heeft, heeft u webhosting nodig. Wanneer u bij ons een pakket afneemt, zit daar standaard ook wat e-mailruimte bij voor uw e-mailadressen met de naam van uw domein. Velen hebben bijvoorbeeld info@uwdomein.nl al in gebruik. In het standaardpakket van onze webhosting heeft u 5.120 MiB ruimte en mag u een onbeperkt aantal e-mailadressen gebruiken waarin u deze ruimte verdeelt. Indien u het adres slechts gebruikt om e-mail door te sturen, kost dit uiteraard geen ruimte. Op andere (grotere, aangepaste) pakketten gelden natuurlijk andere condities. Voor extra ruimte voor uw e-mail kunt u altijd contact opnemen.

Webmail

Wij zijn van mening dat iedereen zijn e-mail overal ter wereld moet kunnen inzien, en daarom hebben wij ook een fantastische webmail omgeving voor u klaarliggen. Iedereen kan door middel van het e-mailadres en het wachtwoord naar de webmail, waarin ook alle e-mail te vinden is. De webmail synchroniseerd altijd met uw postvakken op uw devices, indien u IMAP gebruikt. Dit verschil wordt later uitgelegd. Bij Internetpromotie Thijs den Dikken gebruiken wij in ieder geval de allernieuwste versie van de Open-Xchange.

Alliassen

Indien u domeinnamen heeft die doorlinken naar uw website/webhosting, worden er alliassen in gebruik genomen. Stel u heeft uwdomein.nl en uwdomein.eu en u maakt gebruikt van webhosting voor .nl. Hierbij gebruikt u ook info@uwdomein.nl. Het pakket van .eu verzorgt de koppeling. In dat geval komt ook alle e-mail van info@uwdomein.eu binnen op info@uwdomein.nl. Zo gemakkelijk gaat dat bij ons!

POP & IMAP

Vroeger werd nog veel e-mail gebruikt met een POP server, maar hedendaags stellen wij alles in door middel van IMAP. Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Dus, bij IMAP blijft alles netjes gesynchroniseerd met de mobiele telefoon, webmail, tablet, etc. Deze optimale synchronisatie zorgt voor uw e-mailgemak op ieder moment, op ieder device, wanneer u maar wilt!

E-mail op al uw apparaten?

Velen hebben de e-mail al op de computer, maar het kan natuurlijk op alle apparaten! Behalve dat u natuurlijk altijd onze webmail kunt gebruiken, is het ook bijzonder eenvoudig om uw e-mail in te stellen op uw telefoon of tablet. Hiervoor hebben wij een makkelijke handleiding gemaakt: klik hier…

Heeft u opmerkingen over onze handleiding? Laat het ons weten!

Wachtwoord vergeten of wijzigen?

Het komt wel eens voor dat u uw wachtwoord bent vergeten. Echter, het is voor ons heel lastig om u hier bij te helpen. Uw wachtwoorden zijn voor ons door de server ook afgeschermd. Immers, anders zouden wij zomaar in uw e-mail kunnen kijken, en dat is tegen onze principes op het gebied van privacy & veiligheid.

Mocht u uw wachtwoord toch zijn vergeten, dan kunnen wij deze wel voor u resetten. U krijgt een nieuw wachtwoord toegestuurd! Echter, dit moet u wel wijzigen op AL uw apparaten om alles weer werkende te krijgen.

Het wijzigen kunt u eventueel zelf doen in de webmailomgeving. Echter, ook hier geldt, u moet dit dan ook weer op al uw apparaten wijzigen!

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Laat deze ons weten! Neem contact op of laat hier direct een reactie achter!

Leave a Comment